- info@oi1.nl
- +31 857 608 660
- Kooijstraat 25,3295 BE ’s-Gravendeel
Taken verdelen in subtaken in Odoo
Binnen Odoo kan binnen de module Projecten de werkzaamheden worden verdeeld in verschillende subtaken. Indien er gewerkt wordt met verschillende medewerkers met specialismen kan het voorkomen dat een taak verder moet worden onderverdeeld in deelopdrachten of deeltaken. Indien de taak complex wordt, kan dit uiteraard als een afzonderlijk project worden aangestuurd, maar indien men nauwkeurig wilt bijhouden welke specialismen/medewerkers hoeveel tijd aan welke taken hebben besteed aan het opsplitsen in deeltaken handig zijn.
Bewaar de eenvoud
De kracht van de Projecten module van Odoo is nu juist dat dit een eenvoudige oplossing is. Door te gaan werken met deeltaken is het risico vrij groot dat er zoveel tijd en werk wordt gestopt in het administratief aansturen, dat dit zijn doel voorbijschiet. Het is dus erg belangrijk eerst goed te onderzoeken of deze module voor uw aansturing waarde toevoegt.
Als binnen uw bedrijf bijvoorbeeld verschillende afdelingen afzonderlijk rapporteren op de voortgang van hun taken. Dan is het handig om een taak op te splitsen in verschillende activiteiten welke een afdeling moet uitvoeren.
Bijvoorbeeld voor de ontwikkeling van een software module: Dient eerst een functionele consultant de wensen (requirements) van de klant te verzamelen en uit te zoeken of de oplossing voor de klant wel goed is. Na het opstellen van de wensen zoomt de technische consultant in het maken van de module. Als men binnen het bedrijf de planning en de werkzaamheden van deze activiteiten afzonderlijk plant, dan is het logisch om de hoofdtaak het realiseren van de wens van de klant binnen het project te splitsen in 2 deeltaken, 1 voor de functionele consultant en 1 voor de technische consultant. Dit om even aan te geven op welke wijze conceptueel het splitsen van taken kan worden ingezet.
Meer over projecten in OdooProjecten in Odoo gewoon doen
De projecten module van Odoo is gewoon goed en eenvoudig u kunt ermee vlot aan de slag en simpelweg uw medewerkers plannen en de uren bewaken.
Met onze aanvullende module kunt u eventueel de verdeling van projecten en taken hierbinnen verfijnen door gebruik te maken van deeltaken.
Neem contact met ons op, zodat wij voor u kunnen inventariseren of dit een goede aanvulling is.
Odoo – inzicht in één overzicht
Wij maken gebruik van Odoo, open source ERP software bestaande uit modules waarmee de functionaliteit in alle lagen van het bedrijf kan worden geoptimaliseerd. Zodoende wordt er een basis gecreëerd om groei te faciliteren voor nu en in de toekomst. De modules kunnen geleidelijk worden toegepast binnen uw bedrijf voor een gestroomlijnde implementatie. Alle modules zijn gekoppeld en werken samen als één applicatie. U kunt het bedrijfsproces in een overzicht aansturen en bijsturen.
